Tips voor een goede nachtrust

Een volle nacht slaap is helaas niet voor iedereen weggelegd. Sommige van ons hebben veel moeite met in slaap komen en kunnen vaak een goede nachtrust wel vergeten. Daarom bij deze een aantal tips..

 

Zorg voor voldoende beweging overdag

Wanneer je merkt dat je ’s avonds rusteloos in bed ligt, kan het zijn dat je overdag te weinig bewogen hebt. Misschien heb je de hele dag achter een computer gezeten, waardoor je hoofd wel moe is. Maar je hebt maar heel weinig bewogen, waardoor de kans groot is dat je lichaam nog niet moe is. Zorg daarom dat je genoeg sport, bijvoorbeeld yoga of tennis. Zorg wel voor de goede materialen, zoals de K Swiss tennisschoenen en Head tennisrackets. Wanneer je iedere dag een half uurtje beweegt, zal je al snel verschil gaan merken. Een half uurtje fietsen of wandelen telt ook gewoon mee! Het is dus zeker niet moeilijk om voldoende te bewegen.

Vermijd sociale media

Het is heel verleidelijk om voor het slapen gaan nog even Instagram of Facebook te checken, maar voordat je het weet ben je een half uur verder. Deze tijd gaat niet alleen van je nachtrust af, maar het zorgt er ook voor dat je minder snel in slaap zal vallen. Het licht van je telefoon, je tablet of de laptop waar je op kijkt, is een beetje blauw van kleur. Het gevolg van blauw licht is dat je er wakkerder door wordt en dat is nou precies wat je niet wilt. Daarnaast komt er ook een overdosis aan informatie op je af wanneer je door deze sociale media platformen scrolt. Onbewust worden veel mensen ook onzeker van deze beelden en teksten. Wanneer je met die gedachten gaat slapen, zal je een onrustige nacht tegemoet gaan. Probeer dus in het uur voordat je gaat slapen niet meer naar sociale media te kijken.